Site Loader
Nemi köyü

Nemi Köyü, Roma’ya 30 km uzaklıkta bulunan Nemi Gölü’nün hemen üstünde yer alan çilek kokulu bir dağ köyü. Çilek kokulu denmesinin sebebi köyde organik dağ çilekleri yetiştiriliyor ve bundan dolayı her yanı özellikle festival zamanlarında mis gibi çilek kokuyor. Roma’ya gitmeden önce araştırma yaparken Nemi’nin ismini duydum biraz araştırdım fakat ulaşım nasıl olur diyerek kenara not alıp belki gideriz demiştim. Gittikten sonra ise iyi ki gitmişiz dedim orası ayrı tabi 🙂

Roma gezinizde eğer vaktiniz fazlaysa ve şehirden kaçıp biraz dağ havası almak isterseniz muhakkak Nemi’ye gidin derim. Biz Nemi’yi çok sevdik günübirlik gezip dolaşabileceğiniz bir yer. Bu arada Nemi hakkında biraz araştırma yaparken ilginç bir bilgi öğrendim Nemi, Çanakkaleye bağlı İntepe ile kardeş ilan edilmiş. Belkide bu yüzde merakım gitmeden daha fazla artmıştı. Türkiye’den buraya o kadar çok tur yapılıyor ki dükkanların hepsinde türkçe yazılar var görünce baya şaşırmıştım. Hatta kimileri buraya Türklerin çok ziyaret etmesinden dolayı Türk köyü bile diyor. Yerel halk Türk turistlere o kadar alışmış ki kimisi bazı türkçe kelimeleri bile biliyor görünce hemen selam veriyorlar 🙂 Roma’ya tur yapan şirketler rotalarına muhakkak Nemi’yi ekliyor.

Nasıl Gidilir?

Nemi Köyü

Peki asıl soru Nemi’ye nasıl gidilir? Nemi köyü’ne ulaşmak eğer özel araç ile gitmiyorsanız bir yere kadar kolay fakat bir yerden sonra zor olabiliyor bizim Nemi’ye oldukça macera dolu bir gezimiz oldu. Önce nasıl gidersiniz onu maddeler halinde yaziyim sonra bizim neler yaşadığımızı anlatıcam 🙂

🍓 Roma’dan metronun A hattına binip Anagnina durağında iniyorsunuz.

🍓 Metrodan indikten sonra istasyondan otobüs bileti alıp üst kata çıkıp oradan Genzano di Roma otobüslerine binmeniz gerekiyor. Bu otobüsler Cotral Bus olarak geçiyor. (Bilet fiyatı en son 1.30 Euro’ydu).

🍓 Yaklaşık 30 dakika süren yolcukluktan sonra Genzano merkezde iniyorsunuz. Genzano küçük bir kasaba buradaki duraktan Nemi’ye giden otobüsler kalkıyor ve durakta saatleri yazıyor. Fakat bu saatler malesef her zaman tutmuyor bazen 1 hatta 2 saat beklemeniz gerekebilir bazen ise hiç gelmiyor 🙂 Biz gittiğimizde 1 saat otobüs beklemiştik ve otobüs gelmedi. Alternatif önerim Nemi ile Genzano arası 4-5 km  olduğundan taksiye binebilirsiniz. Diğer bir önerim bizim yaptığımız gibi köye yürümek olacaktır fakat köy yolu yokuş olduğundan epey zorlanabilirsiniz yinede dilerseniz macera dolu bir yolculuk olabilir.

Cotral Bus sitesinden otobüs saatlerine buraya tıklayarak bakabilirsiniz!

Köye giden yol manzarası

Bizim köye ulaşımımız ise oldukça zorlu oldu. Genzanoya kadar oldukça rahat bir şekilde geldik. Daha sonra Nemi’ye giden otobüsü beklemeye başladık ve yaklaşık 1 saat bekledikten sonra etrafa sormaya başladık. Bir iki dükkana girip sorduğumuzda otobüsün geleceğini söylediler. Fakat gelen giden bir şey yoktu. Daha sonra şans eseri sahibinin türk olduğunu gördüğüm bir pizza dükkanına girip sorduğumda otobüsün ne zaman geldiğinin belli olmadığını söyledi. Yada yürüyerek gidebileceğimizi söyledi fakat yol yokuş olduğundan dolayı yorucu olabilir dedi ve taksi seçeneğini önerdi ama çok pahalı olabileceğini söyledi aslında taksi ile gitmek mesafe kısa olduğundan çokta pahalı tutmuyor.

Neyse biz gözümüzü karartıp haritayı açıp yürüme kararı aldık ve başladık yürümeye 🙂 Yolda bir kaç dükkana sora sora bazende haritaya bakarak 4-5 km nedir ki birazdan orda oluruz diye koyulduk yola fakat yol dağ yolu olduğundan yaklaşık 1 saat yürümek zorunda kaldık 🙂 Yürüyerek gitmenin en  güzel tarafı manzaraydı tabiki. Fakat bazen acaba geri mi dönsek doğrumu gidiyoruz nereye gidiyoruz yol kenarında yürüme yolları olsada acaba bişey olurmu diye diye köye vardık ama köye vardığımızda yorgunluktan ölüyorduk 🙂 Bizim unutamayacağımız bir yolculuk oldu Nemi.

Nemi Köyü

Yürüyerek geldiğimiz köyün güzelliğini görünce tüm yorgunluk gitti tabi.  Nemi çok şirin heryerde dağ çileklerinin olduğu rengarenk evleriyle göl manzaralı muhteşem bir köy. Biz gittiğimizde sezon olmadığından oldukça sakindi hatta çoğu dükkanda kapalıydı. Bizde fırsattan istifade sakin sakin köyde dolaşmanın tadını çıkardık.

Nemi köyünde neler yapılır derseniz manzaraya karşı birşeyler yiyebilirsiniz veya dar sokaklarında köyü keşfedip hediyelik eşya dükkanlarından birşeyler alabilirsiniz. Köyün dar sokaklarında dolaşıp ,fotoğraf çekinip köyü keşfedebilirsiniz.

Nemi’de yemekten çok tatlı yemenizi önerebilirim. Rengarenk butik kafelerinde oturup  dağ çileklerinden yada kırmızı orman meyvelerinden yapılan tatlıları mutlaka deneyin. İster kafede oturup birşeyler yiyip içebilirsiniz istersenizde tatlınızı alıp göl manzarasını izleyerek bir bankta yiyebilirsiniz. Yemek konusunda da alternatif seçenekleriniz bulunuyor köyde bir çok kafe ve restaurant var. Dilerseniz birşeyler yemek için tercih edebilirsiniz fakat biz günübirlik gezdiğimizden tatlı yemeyi tercih ettik.

Nemi’nin sokaklarında bir çok hediyelik eşya dükkanları bulunuyor fakat İtalyan’lar keyfekeder çalıştıklarından dolayı hele küçük yerlerde istedikleri saatlerde açıp kapatıyorlar. Dükkanların yarısı kapalıydı sanırım turistlerin yoğun olduğu dönemlerde hepsi açık oluyor fakat bizim gibi sezon dışı dönemde gidenler dükkanların yarısını kapalı bulabilirler. Neyseki Nemi’ye alışveriş için gelmediğimizden bu bizim için bir sorun teşkil etmiyordu. Fakat yine de gelmişken birşeyler aldık. Dükkanlarda dağ meyvelerinden özellikle dağ çileği,böğürtlen,ahudu gibi kırmızı meyvelerden yapılan reçeller,marmelatlar,sabunlar,şampuanlar,losyonlar,kolonyalar,mumlar ve daha bir çok ürün bulunuyor.

Bunların haricinde yine özellikle çilek temalı objeler satılıyor. Köye Türkler yoğunlukta geldiğinden ötürü dükkanlarda bir çok türkçe etiketler görebilirsiniz. Bizde buradan reçel ve marmelatlar almıştık.

Nemi Köyü

Nemi Köyü’ne ulaşımımız her ne kadar zorlu ve maceralı olsada çok güzel anılar biriktirdik burada. Dönüş olarak yürümeyi gözümüz almadığından durakta Genzano’ya giden minibüsler olduğunu öğrendik ve beklemeye başladık neyse ki bu sefer yarım saatlik bir bekleyişten sonra bir minibüs geldi ve ona bindik. Elimizde bilet yoktu paramı versek acaba diye düşünürken adam hiç birşey sormadı bizde napalım diyene kadar bi baktık merkeze gelmişiz. Bu arada Roma’da bu yolculukta şöyle birşey gördüm otobüse binerken bazılarının elinde bizim gibi bilet varken bazılarında ise bilet falan yoktu ve kapıdan girip istedikleri gibi otobüse biniyorlardı daha sonra bir Türk pizzacı otobüse bilet almanıza gerek yok metroya alın yeter dedi 🙂 Genzano’dan giderken 1 saat süren yolculuğumuz dönüşte minibüsle geldiğimizden 5 dakika falan sürdü. Merkeze gelincede buradan tekrar Genzano di Roma otobüsüne bilet almadan bindik ve kimse birşey demedi. Daha sonra aynı şekilde Roma’ya döndük  ve güzel bir gün yaşadık.

Roma’dan gezilecek yerler yazımı buradan okuyabilirsiniz!

Nemi yolculuğumuzu elimden geldiğince anlatmaya çalıştım. Roma’ya gittiğinizde sizinde mutlaka bir gününüzü bu tatlı köye ayırmanızı öneririm. Ben gittiğim ülke ve şehirlerde şehir merkezlerinin yanı sıra oranın küçük köylerinide merak ediyorum ve gittiğim yerlerde muhakkak bir kasaba yada köy geziyorum. Roma’da burası Nemi oldu ve iyi ki de olmuş 🙂 Roma’ya tekrar yolumuz düşerse mutlaka Nemi’ye gitmeyi istiyoruz. 🍓

azgezenadam

Hakkımda

Azgezenadam Kimdir?

Herkese merhaba… Hakkımda sayfasını oluştururken ne yazsam,nerden başlasam, hakkımda neler…